Retur av varor
Ändra eller avboka en beställning inom 24 timmar
Om du önskar ändra eller avboka din beställning kan du inom 24 timmar efter lagd beställning avboka varan, om den ej redan är skickad.

Ångerrätt i 14 dagar
Vid beställning på telefon eller via Internet har du som kund alltid ångerrätt i 14 dagar. Tiden räknas från den dag då du tog emot varan. Kontakta Handsmide.se eller Stånga Brädgård AB om du ångrar dig. Du kan enbart ångra dig skriftligen. Tänk på att du måste bevisa att du har ångrat dig i tid. Du kan maila till info@handsmide.se eller henrik@stangabradgard.com om du ångrar dig, så registreras detta och vi kan hantera det så snabbt som möjlig. Om du ångrat dig och returnerar varan betalar du returkostnaden och eventuell värdeminskning av varan om det är tydligt att den minskat i värde med anledning av något som beror på din hantering av varan. Återbetalning sker snarast och senast 14 dagar från det att varan har returnerats eller från den dag då du visar att du har returnerat varan.

Ej uthämtad beställning
Beställning som är levererad med postpaket, Dhl eller Schenker och ej utlöst inom 14 dagar returneras till Stånga Brädgård AB på din bekostnad.

Kundens kostnad för returfrakt
Om du vill returnera ditt köp eller om du inte tagit emot din leverans, debiterar Stånga brädgård AB dig för returfrakten. Du kan lämna tillbaks varan i vår butik eller skicka tillbaka returen, kontakta oss så hjälper vi dig.

Reklamationer
Vid reklamation ska alltid varan returneras till Stånga Brädgård AB om inget annat överenskommits. I de fall du inte själv kan ordna returen kontaktar du oss så hjälper vi dig. Returen ska vara oss tillhanda snarast efter att du upptäckt att det är fel på varan. Tänk på att emballera varan väl, då du bär ansvaret för transporten till oss. Vid leverans ska du snarast efter att du mottagit varorna som du beställt, kontrollera att emballagen är hela. Om du upptäcker skada eller fel produkt eller antal kontaktar du oss.

Om du inte är nöjd med din vara eller hanteringen av ditt ärende, vill vi gärna att du kontaktar oss. Om du vill vända ditt ärende med en opartisk aktör så finns möjlighet att vända sig till konsumentvägledaren i din kommun, ärendet kan även anmälas till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för utlåtande och all denna konsumenthjälp är kostnadsfri i Sverige.

Återbetalning vid retur
Återbetalning till dig sker på samma sätt som betalningen vid köpet (t ex ett köp som gjordes med ett kreditkort krediteras på samma kort).